sunnuntai 28. maaliskuuta 2010

Kulmakarvasokeudesta


Ihmisillä on tiettyjä ominaisuuksia, joille heidän on erityisen helppo sokeutua. Ilmeisimmät näistä ovat paino sekä Idolssien ynnä muiden ohjelmien perusteella laulutaito. Olen kuitenkin huomannut, että siinä missä alipainoinen anorektikko voi nähdä itsensä läskinä tai ylipainoinen normaalina, on hyvin yleistä, että kulmakarvat näyttävät peilistä aivan toisenlaisilta kuin ne todellisuudessa ovat.


Itse olen varsin maaninen mitä kulmakarvoihin tulee. Haen alati täydellistä muotoa omilleni (viimeksi huomasin, että olen nyppinyt niitä jo pitkään liian lyhyiksi, aarrh) ja kiinnitän paljon huomiota muiden kulmakarvoihin. Parhaimmillaan kauniit kulmakarvat tekevät keskinkertaisistakin kasvoista upeat, mutta pahimmillaan rumat kulmakarvat saavat kauniin ja muuten tyylikkäänkin henkilön näyttämään totaaliselta urpolta.


Paras esimerkki urpokulmakarvoista taitaa olla paikkakunnallani asuva nainen, johon törmään aina silloin tällöin, ja jota minä ja äitini kutsumme Kulmakarvanaiseksi. En muista kyseisen naisparan ulkonäöstä oikeastaan mitään muuta kuin hänen kulmakarvansa: ne eivät oikeastaan ole edes karvat, vaan jollain superohuella eyelinerillä piirretyt vaakasuorat viivat, joiden välissä on nenän kohdalla ehkä 2 millimetrin rako. Ja ei, kyseessä ei ole epäonnistunut gootti vaan tavallinen keski-ikäinen nainen.


Joku voisi tästä nyt vetää sellaisen johtopäätöksen, että minulla on tylsä elämä ja liian pieniä ongelmia (olisikin...) kun jaksan tällaisesta paasata. Voin kertoa, että minulla on kyllä muitakin ongelmia, enkä edes pidä asiaa mitenkään merkityksellisenä, mutta paasaan siitä silti :D Ja ärsytän itseäni ja muita vielä muutamalla (tyylikkäällä paint-piirroksella varustetulla) esimerkillä fail-kulmakarvoista, jotka harvemmin ainakaan kaunistavat kenenkään kasvoja.

Case 1: Luonnonpuisto
Kaikki varmaan ymmärtävät miksi.


Case 2: Nyppimisaddiktit/pinsettinistit
Kulmakarvasokeus toteutuu heidän kohdallan niin, että he näkevät kulmakarvansa jatkuvasti liian paksuina. Voidaan jakaa kahteen alaryhmään: niihin, joilla on pieni tupsu silmän yläpuolella sekä niihin, joilla kulmakarvojen virkaa toimittaa aavistuksenohut viiva (tähän ryhmään lukeutuu Kulmakarvanainen).


Case 3: Siittiökulmat
Kaikki varmaan tietävät, miltä siittiö näyttää. Jotkut ajattelevat, että on nättiä nyppiä kulmakarvansa näyttämään samalta. Ei muuten ole.


Case 4: Maalarit
Ihmiset, jotka ensin nyppivät kulmakarvansa hyvin pieniksi, ja siten "täydentävät" niitä kulmakynällä. Tosiasiassa he piirtävät silmiensä yläpuolelle Alaskan kokoiset ruskeat alueet.


Case 5: Eksyneet
Parina viime vuonna olen kauhulla seurannut (ainakin meilläpäin) yläasteikäisten pissisten keskuudessa yleistynyttä muoti-ilmiötä: kulmakarvat laitetaan sinne, mihin ne ei kuulu. Vai kasvaako jollakulla kulmakarvat muka ohimolla?


Case 6: Goth gone WRONG
Minulla ei ole mitään piirrettyjä kulmakarvoja vastaan niin kauan kun ne on toteutettu kauniisti. Yleensä ei ole.


Nämä ovat siis niitä tapauksia, jotka useimmin aiheuttavat minulle seruaavan reaktion:



Niin. Kyllä helpotti taas avautua.

9 kommenttia:

  1. Olen kyllä samaa mieltä, kulmakarvat on ihan hemmetin helppo pilata. Yhteen aikaan oli yläasteella myös se, että kulmakarva katkesi ennen silmän ulkonurkkaa ja jatkui sitten. tiedä häntä että miksi. Mulla on (ainakin omasta mielestä) on sellaset suht normit, jotka koetan vaan pitää siistinä hajakarvat nyppimällä. Jos haluan että ne muotoutuvat enemmän, käyn kampaajalla joka saa nyppi mallin. Toinen näkee kuitenkin paremmin että näyttääkö ne suurinpiirtein samalta.

    VastaaPoista
  2. asiaa!
    muuten mahtava postaus, mut olisit voinu laittaa kuvia sit niistä kulmista, mitkä on sun mielestä hyvät

    VastaaPoista
  3. haha oon samaa mieltä =D ainut asia mikä häiritsi pitkään nykysessä miehessä, oli ne luonnottomat puskat :Dd sain nyppiä ne <3

    VastaaPoista
  4. Itselläsi on muuten järkyttävät kulmakarvat :-------------------------D ahahahahah sinuna hävettäis

    VastaaPoista
  5. eioo kyllä sullakaan mitkään nätit kulmat:D:D

    VastaaPoista
  6. Eka Anonyymi:

    Kulmakarvamakuni on laaja, ja pidän aika monenlaisista kunhan ne sopivat kantajalleen. Klassinen linnunsiipimalli toimii tietty aina, ja Sensaistin Terhenillä on kutakuinkin täydelliset.

    Toka Nyymi:

    Haha, onnea!

    Vikat Demiteinit:

    No onneks oon itse melko tyytyväinen :) Enkä ihan ymmärrä missä täällä blogissa ne näkyy kovin hyvin, paitsi tossa profiilikuvassa missä ne on liian lyhyet. Shame on me ja sillai.

    VastaaPoista
  7. Puhut vähintäänkin asiaa! Oon tätä ohimolle siirtyneiden kulmakarvojen ongelmaa kaikkein eniten analysoinut ja tullut siihen tulokseen, että teinit kai sekottaa eliminoitaviksi hajakarvoiksi ne kulmakarvojen ensimmäiset, vähän minne tänne kasvavat yksilöt. Lisäks teinin sydäntä saattaa kalvaa pelko siitä, että ei kai ne vaan kasva yhteen!!

    VastaaPoista
  8. Sä kiteytit tähän postaukseen kaiken mitä mä just viimeyönä facepalmasin yrittäessäni nukkua! Oot mun idoli!! :D

    Ps. Siittiökulmat on niin parasta, joskus nauran itelleni kun mokaan unissani namaan sellaiset :D

    VastaaPoista