perjantai 2. huhtikuuta 2010

Pehkoparhautta


Ajattelin, että Blogger söisi laatua sen verran, etteivät kissankarvat paidastani näy.
Melkein onnistui.

Hiukseni ovat yleensäottaen varsin hankalat hoidettavat. Minulla on hiusta aika paljon, mutta yksittäinen hius on hyvin ohut. Hiukseni ovat luonnonkiharat, eikä sellaisella seksikkäällä luonnonlapsitavalla, vaan siten, että ne ovat tuolta ylhäältä lähinnä laineiset, mutta pisimmät latvat menevät pienelle korkkiruuville. Tämän vuoksi en tykkää pitää niitä auki ihan sellaisenaan, vaan ne vaativat usein suoristusrautakäsittelyä. Lisäksi hiuslaatuni on luonnonkiharalle tyypillisesti kuiva, ja ahkera lämpökäsittely kuivattaa sitä entisestään. Hiuksia tulee myös pestyä aika usein, mikä johtuu ratsastusharrastuksen aiheuttamasta kypäräkampaus(+kakanhaju)efektistä. Lienee siis selvää, että hiukseni ovat helposti varsin huonossa kunnossa.

Tällä hetkellä hiukseni ovat kuitenkin oikein hyvässä kuosissa! Okei, osasyynä voi olla se, että olen lähinnä möhnännyt kotona eikä hiuksia ole siksi tullut suoristeltua. Luulen, että suurin syy on kuitenkin se, että olen löytänyt useita erittäin hyviä tuotteita hiuksieni tarpeisiin. Ajattelinkin kertoa kaikkien aikojen lempparitukkatuotteistani, myös muista kuin hoitosellaisista!


Hoitoaine
Tästä olen tainnut jo mainitakin, Osmo Essence Deep Moisturising Conditioner, tuo jumalainen aine keltaisessa pullossa! Tämä ei ole silikonitonta, mutta saa hiukset kuitenkin tuntumaan oikeasti kosteutetuilta eikä tee niitä yhtään liian liukkaiksi. Välillä käyttelen tätä pitkällä vaikutusajalla, ikään kuin naamiona ja teho vain paranee, tykkään!

Naamioista puheenollen, olisiko jollakulla suosituksia? Joicon K-Pak -naamiota olen ajatellu kokeilla seuraavaksi, mutta ehdotuksia otetaan vastaan. Tykkäsin yhdestä Glissin naamiosta, mutta sitä en ole ainakaan oman paikkakunnan kaupoissa enää nähnyt ja nykyiset Kadukseni ovat kuraa.


Shampoo
Tästä en ole mitenkään ehdoton, mutta tykkään ainakin 4R:n ja XZ:n shampoista. Toi XZ-purkki näkyy olevan melko möhnäinen, anteeksi vain :D En ole koskaan oikein oppinut käyttämään minkään sarjan shampoota ja hoitoainetta yhdessä, menen vähän fiiliksen mukaan.


Jätettävät hoitoaineet
Tuo Joicon jätettävä on ihan ykköstä! Tykkään sen vaahtokoostumuksesta, sen saa levitettyä kaikkialle hiuksiin helpommin kuin sprayt tai voiteet. Jättää hiukset mukavan tuntuisiksi, eikä aiheuta lähmäefektiä.

Nivean hoitovoidetta tykkään käyttää silloin tällöin pituuksiin. Kosteuttaa tosi hyvin, eikä maksa paljoa. Ainut miinuspuoli tuoksusta, aika voimakas ja vähän ällö, sellainen markettimainen.


Lämpösuojat
Jee, olen testaillut tuota L'orealin voidetta ja tykkään kovasti. Se on oikeastaan ehkä enemmän lämpösuojan ja jätettävän välimaastosta, se kun jälleenrakentaa hiusta lämmön avulla. Melkoista silikonimömmöä, mutta jättää hiukset ihan mielettömän ihanan tuntuisiksi ♥ Käytän tätä lähinnä pituuksiin, silloin kun jaksan föönätä nekin.

Scandinavian Formulan Värme Spray on mun luottolämpösuoja, ostan sitä aina kun meen Helsinkiin ja pääsen Kicksiin. Käytän aina föönin alla.

Tästä puuttuu vielä suoristussuihkelemppari eli Osiksen Flatliner. Käytössäni on tällä hetkellä toista, josta en tykkää läheskään yhtä paljon.


Hiuslakka
Schwarzkopfin (jumanauta tuo on ärsyttävä kirjoittaa) Silhouette. Tätä on mennyt jo useampi iso pullo. Tykkään tästä, koska tämä on näkymätöntä, eli ei tee hiuksiin sellaista kovaa pintaa, mutta pitää kuitenkin hyvin. Oivallinen etenkin kaikissa aukinaisissa kampauksissa, vaikkapa suoristuksen tai otsatukan kiinnityksessä. Tykkäisin tämän seuraksi vielä sellaista oikein kunnon kovettavaa HC-lakkaa nutturoiden yms. liimaamiseen. Suosituksia?


Kuivashampoo
En ole vielä kokeillut muita kuin Tigin (kallista) versiota. Tykkään tästä kyllä kovasti, tekee hiuksista puhtaan näköiset ja kuohkeat, ja on ehkä maailmankaikkeuden kauneimmassa purkissa! Olen onnistunut myös suojella tätä tyhjenemiseltä, kun olen käytön jälkeen poistanut suuttimen ja varmistanut purkki korvassa ettei sieltä kuulu suhinaa :D Jotkut ovat moittineet tämän tuoksua, minä taas pidän ihan mielettömästi! Ei ole kuitenkaan liian voimakas, sitä kun olen vähän Tigin tuotteissa karsastanut, en tahdo että pääni ympärillä leijuu karkkipilvi.

Kuivashampoo on kuitenkin ihan loistokeksintö, en enää halua elää ilman. Pidentää pesuväliä, mikä ei ole varmaan hiusten kunnollekaan pahitteeksi. Tigin loputtua haluan kokeilla Klippoteketin vastaavaa, jota mm. Nelliina on kovasti kehunut! Myös rutkasti halvempi hinta houkuttelee.

Hih, kuinkahan iso osa tähänastisista postauksistani on tuotehehkutuksia? Myönteisiä käyttökokemuksia on kiva jakaa, ties vaikka joku löytäisi uuden suosikin (niinkuin minä olen monessa blogissa tehnyt).

2 kommenttia:

  1. Mä oon tykännyt Lorealin Nutri Gloss naamiosta. Semmoinen pinkki purkki :)

    VastaaPoista
  2. Anonyymi: Nutri Glossia ei taida saada enää :/

    VastaaPoista